سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چکاد
 
قالب وبلاگ

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان:

90 درصد از راه های استان در شرایط کوهستانی و تپه ماهور قرار گرفته اند

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان کردستان طول شبکه راه های کردستان را 8 هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 90 درصد از راه های استان در شرایط کوهستانی و تپه ماهور قرار گرفته اند.

محمد راشد مدرس گرجی اظهار کرد: با وجود اینکه راه های استان استاندارد راه فرعی را دارند متاسفانه از آنها بهره برداری ترانزیتی می شود.


وی ترافیک عبوری خودروها در جاده های کردستان را در وزن سنگین عنوان کرد و افزود: باید از جاده های استان در حد امکان استفاده شود چون استفاده نا مناسب از آنها باعث سخت شدن کارهای راهداری می شود.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان بر تخصیص اعتبارات برای احداث بزرگراه و دو بانده کردن جاده ها تاکید کرد و ادامه داد: در سال های اخیر اقدامات خوبی توسط ادراه کل راه و شهرسازی کردستان صورت گرفته است.

مدرس گرجی 150 کیلومتر روکش آسفالت جاده های کردستان را از جمله این برنامه ها و اقدامات دانست و تصریح کرد: این میزان روکش آسفالت در حالی است که سال گذشته این میزان 100 کیلومتر بوده است.

وی خط کشی، روکش آسفالت، آرام سازی جاده ها، آشکار سازی نقاط حادثه خیز و برف روبی را در سطح جاده های استان از جمله برنامه‌های در دست اقدام عنوان کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم در زمستان سال جاری با همکاری ارگان های شرکت کننده در طرح زمستانی جاده ها گام های خوبی را در راستای کاهش تلفات در سطح استان داشته باشیم.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان طول شبکه راه های کردستان را 8 هزار کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر 90 درصد از راه های استان در شرایط کوهستانی و تپه ماهور قرار گرفته اند.

مدرس گرجی با اشاره به اینکه اکثر راه های استان در ارتفاعات قرار گرفته و وضعیت کردستان با استان های دیگر متفاوت است، بیان کرد: در حال حاضر کردستان دارای 40 گردنه مهم است.

وی طول منطقه کولاک خیز را در کردستان 180 کیلومتر اعلام کرد و تصریح کرد: همچنین در استان 10 منطقه دارای پتانسیل بهمن وجود دارد.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان وضعیت کردستان به لحاظ وجود بزرگراه و جاده های دو بانده نسبت به کشوری درنامطلوب دانست و افزود: در حال حاضر کردستان دارای 200 کیلومتر بزرگراه است.

مدرس گرجی بر متفاوت بودن شرایط رانندگی در کردستان با دیگر استان های کشور تاکید کرد و افزود: هم اکنون ما هیچ ادعایی برای اینکه راه های کردستان مناسب هستند را نداریم اما با اقدامات صورت گرفته به دنبال افزایش طول بزرگراه ها در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه کردستان از نظر ایمن سازی راه های موجود جز استان های برتر کشور است، تصریح کرد: در حال حاضر راه بدون استاندارد و فاقد استاندارد در کردستان وجود ندارد.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان کاهش تلفات جاده ای در 4 سال متوالی رد رکدستان نشان از برنامه ریزی و اقدامات درست دانست و اضافه کرد: ایمدواریم رد سال جاری نیز با رعایت قوانین و مقرارت در جاده ها استان دوباره موفق به کسب رتبه برتر در این زمینه شود.

مدرس گرجی بر همکاری ارگان هایی همچون پلیس راه، راه و شهرسازی، فوریت های پزشکی و هلال احمر در راستای کاهش تلفات جاده ای تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر همکاری و تعامل بین این ارگان ها در سطح استان وجود دارد.

وی در پایان با بیان اینکه در 75 تا 80 درصد تصادفات انسان به عنوان عامل تعیین کننده نقش دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم رانندگان به عنوان عاملان هوشمند در زمینه کاهش تلفات و تصادفات در کردستان تلاش کنند.

 خاطرنشان کرد: اگر کار هزینه انشعاب بر اساس گذشته باشد اعتبارات برای پایان کار کافی نیست.


[ یکشنبه 94/3/31 ] [ 9:41 عصر ] [ افسانه سیفی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ من خوش آمدید.وبلاگ من یک وبلاگ اقتصاد خبری است که به علت زیاد بودن مطالب تعدادی از آنها را در آرشیو قرار داده ام، خواهشمندم که آنها را نیز مطالعه کنید و امیدوارم مطالبش استفاده مفیدی را برای شما داشته باشد. نام وبلاگ من چکاد است که چکاد به معنی قله است. من به دلیل علاقه ای که به خبرهای اقتصادی دارم سعی کردم در این وبلاگ بیشتر خبرها و مطالب در زمینه های اقتصادی را کار کنم. تا از این طریق بتوانم هم دوستانم را و هم افرادی که به وبلاگ من سر می زنند را با اخبار اقتصادی که در سطح استان اتفاق می افتد را آگاه کنم البته خبرها و مطالب من بیشتر مربوط به داخل استان کردستان می باشد که سعی کردم بیشتر خبرهایی رو که به روز است را کار کنم . خودم نسبت به گرفتن مصاحبه ها و خبرها در وبلاگم تلاش کردم و همه آنها را با گرفتن مصاحبه ها مسئولان استان کردستان سندیت بخشیدم. امیدواریم بتوانم با ایجاد این وبلاگ به اطلاع رسانی درست و به موقع در زمینه اخبار و مطالب اقتصادی اقدام کنم. لطفا اگر در زمینه وبلاگم مشکلی داشتم خوشحال می شوم که نظر استاد گرامی و هم دانشجویان محترم را بشنوم.
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 27242