سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چکاد
 
قالب وبلاگ

نماینده کشاورزان کردستان:

570 روستای کردستان آب آشامیدنی سالم ندارند

نماینده کشاورزان کردستان به مشکل نبود آب آشامیدنی در 570 روستای کردستان گفت: این مشکلات ناشی از عدم توجه کشاورزان و بی خیالی آنها نسبت به استفاده نامناسب از آب است.

حسن محمدی اظهار کرد: متاسفانه برخی از مسئولان از طریق خانه کشاورز چاله و چوله هایی را که با آن مواجه اند پر می کنند.

وی با اشاره به فعالیت خانه کشاورز کردستان همگام با دولت در راستای احقاق حقوق کشاورزان بیان کرد: با تمام اوصافی که می گویند کشاورزی  نقش مهمی را در اقتصاد کشور دارد اما در حال حاضر کشاورزان فقط می توانند برای اقتصاد معیشتی خود اقدام کنند تا بتوانند خود را سرپا نگه بدارند.



نماینده کشاورزان کردستان با اشاره به عملکرد کشاورزان و استفاده بیش از حد از منابع آبی کردستان تصریح کرد: متاسفانه اقدامات برنامه ریزی نشده باعث هدر رفتن آب و نابود کردن خاک این منطقه شده است.

محمدی به مشکل نبود آب آشامیدنی در 570 روستای کردستان اضافه کرد: این مشکلات ناشی از عدم توجه کشاورزان و بی خیالی آنها نسبت به استفاده نامناسب از آب است.

وی به مشکلات کم آبی در کردستان اشاره کرد و ادامه داد: از مقام معظم رهبری خواستاریم همچون اقداماتشان در مورد حل مشکل ریزگردها در خوزستان نسبت به بازگشت آب های کردستان از طریق سدهای موجود دستورات لازم را بدهند.

نماینده کشاورزان در کردستان از تخصیص 4 هزار متر مکعب آب در هکتار برای کشاورزی کردستان توسط وزارت نیرو خبر دادو تصریح کرد: این در حالی است که این میزان در همدان 12 هزار و 800 متر مکعب است.

وی با انتقاد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کردستان اضافه کرد: این نمایندگان در زمینه تخصیص میزان آب برای کشاورزی درکردستان نتواسته اند کاری را از پیش برند.

نماینده کشاورزان کردستان از نصب یک هزار و 300 کنتور هوشمند بر روی چاه های موجود در زمین های کشاورزی کردستان اشاره کرد و ادامه داد: نصب این کنتور ها باعث شده که گاهی اوقات با روشن کردن یک لامپ هم میزان آب این چاه ها قطع و کشاورزان نتوانند از آنها استفاده ای ببرند.

محمدی عدم سم پاشی اراضی کشاورزی را یکی دیگر از مشکلات موجود عنوان کرد و گفت: این امر باعث مشکلات زیادی و ضررو زیان هایی به کشاورزان کردستانی شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حل مشکلات کم آبی و کشاورزی پایدار و تاثیر گذار بر اقتصاد کشور باشیم.


[ یکشنبه 94/3/31 ] [ 9:46 عصر ] [ افسانه سیفی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ من خوش آمدید.وبلاگ من یک وبلاگ اقتصاد خبری است که به علت زیاد بودن مطالب تعدادی از آنها را در آرشیو قرار داده ام، خواهشمندم که آنها را نیز مطالعه کنید و امیدوارم مطالبش استفاده مفیدی را برای شما داشته باشد. نام وبلاگ من چکاد است که چکاد به معنی قله است. من به دلیل علاقه ای که به خبرهای اقتصادی دارم سعی کردم در این وبلاگ بیشتر خبرها و مطالب در زمینه های اقتصادی را کار کنم. تا از این طریق بتوانم هم دوستانم را و هم افرادی که به وبلاگ من سر می زنند را با اخبار اقتصادی که در سطح استان اتفاق می افتد را آگاه کنم البته خبرها و مطالب من بیشتر مربوط به داخل استان کردستان می باشد که سعی کردم بیشتر خبرهایی رو که به روز است را کار کنم . خودم نسبت به گرفتن مصاحبه ها و خبرها در وبلاگم تلاش کردم و همه آنها را با گرفتن مصاحبه ها مسئولان استان کردستان سندیت بخشیدم. امیدواریم بتوانم با ایجاد این وبلاگ به اطلاع رسانی درست و به موقع در زمینه اخبار و مطالب اقتصادی اقدام کنم. لطفا اگر در زمینه وبلاگم مشکلی داشتم خوشحال می شوم که نظر استاد گرامی و هم دانشجویان محترم را بشنوم.
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 27258