سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چکاد
 
قالب وبلاگ

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان:

بیش از 2هزار مهندس ساختمان دارای پروانه اشتغال هستند

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان با اشاره به عضویت  5 هزار و 489 مهندس در رشته های مختلف ساختمانی در سازمان نظام مهندسی کردستان گفت: از این تعداد بیش از 2هزار مهندس ساختمان دارای پروانه اشتغال هستند.

محمد صدیق ثابتی اظهار کرد: از این تعداد 2 هزار و 405 نفر دارای پروانه اشتغال و 3 هزار و 84 نفر پروانه اشتغال ندارند.

وی اضافه کرد: عضویت مهندسین در رشته های معماری، عمران، شهرسازی، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، نقشه برداری و ترافیک به عضویت نظام مهندسی کردستانی در بیایند.


رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان با بیان اینکه افراد با عضویت در این سازمان پس از قبولی درمرحله اول آزمون می توانند پروانه اشتغال پایه سه را کسب می کنند، افزود: افراد دارای پروانه اشتغال این سازمان می توانند پس از گذراندن دوره های آموزشی پروانه اشتغال پایه های بعدی را به دست بیاورند.

ثابتی تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و 378 نفر در رشته عمران، 395 نفر دررشته معماری، 281 نفر در رشته تاسیسات برقی، 246 نفر در رشته تاسیسات مکانیکی، 68 نفر در رشته نقشه برداری، 24 نفر در رشته شهرسازی و 4 نفر در رشته ترافیک دارای پروانه اشتغال از این سازمان هستند.

وی ضمن تبریک 5 اسفند ماه روز مهندس ادامه داد: تعاونی مسکن اعضای این این سازمان و برگزاری دوره های آموزشی مختلف در راستای ارتقا ایه این افراد از جمله اقدامات این سازمان در دست اقدام است.

 رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان مخاطبین این سازمان را کل مردم دانست و بیان کرد: هم اکنون سازمان نظام مهندسی در سه بخش اجرایی، طراحی و نظارت به مردم ارائه خدمت می دهند.

ثابتی با اشاره به نقش سازمان نظام مهندسی کردستانی در ایجاد منطقه آزاد تجاری در شهرستان های مریوان و بانه گفت: این منطقه آزاد با محوریت شهرستان مریوان ایجاد می شود.

وی به اقدامات سازمان نظام مهندسی در اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و افزود: این سازمان به مهندسین که حاضر به انجام کار در اقلیم کردستان هستند مجوز می دهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی به عنوان یک دستگاه اجرایی مسئول جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح استان را ندارد.

ثابتی از فعالیت شورای انتظامی در سازمان نظام مهندسی کردستان خبر داد و بیان کرد: این شورا متشکل از 5 نفر است که 4 نفر آن را اعضای هیات مدیره این سازمان و یک نفر به نمایندگی از دادگستری کردستان عضو هستند.

وی به ضعیف بودن نظارت بر کار ساختمانی اشاره و تصریح کرد: متاسفانه برخی از مهندسین عضو این سازمان وظیفه خود را به خوبی انجام نمی دهند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان به بازنگری بر کارهای اعضای این سازمان در روز مهندس گفت: متاسفانه آسیب ها و تخلفات به جامعه مهندسی هم راه پیدا کرده است.

ثابتی در پایان با تاکید بر اینکه باید بر روی اخلاق حرفه ای و مهندسی اعضا کار شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری دوره های آموزشی مختلف و اجرایی کردن برنامه های مختلف برای اعضا شاهد کم شدن تخلفات باشیم.


[ یکشنبه 94/3/31 ] [ 10:55 عصر ] [ افسانه سیفی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ من خوش آمدید.وبلاگ من یک وبلاگ اقتصاد خبری است که به علت زیاد بودن مطالب تعدادی از آنها را در آرشیو قرار داده ام، خواهشمندم که آنها را نیز مطالعه کنید و امیدوارم مطالبش استفاده مفیدی را برای شما داشته باشد. نام وبلاگ من چکاد است که چکاد به معنی قله است. من به دلیل علاقه ای که به خبرهای اقتصادی دارم سعی کردم در این وبلاگ بیشتر خبرها و مطالب در زمینه های اقتصادی را کار کنم. تا از این طریق بتوانم هم دوستانم را و هم افرادی که به وبلاگ من سر می زنند را با اخبار اقتصادی که در سطح استان اتفاق می افتد را آگاه کنم البته خبرها و مطالب من بیشتر مربوط به داخل استان کردستان می باشد که سعی کردم بیشتر خبرهایی رو که به روز است را کار کنم . خودم نسبت به گرفتن مصاحبه ها و خبرها در وبلاگم تلاش کردم و همه آنها را با گرفتن مصاحبه ها مسئولان استان کردستان سندیت بخشیدم. امیدواریم بتوانم با ایجاد این وبلاگ به اطلاع رسانی درست و به موقع در زمینه اخبار و مطالب اقتصادی اقدام کنم. لطفا اگر در زمینه وبلاگم مشکلی داشتم خوشحال می شوم که نظر استاد گرامی و هم دانشجویان محترم را بشنوم.
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 27244