سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چکاد
 
قالب وبلاگ

نقد روزنامه های جام جم، شرق و کیهان:

روزنامه ها با وجود شبکه های خبری مجازی، همچنان می توانند از عوامل تاثیرگذار در شکل دهی افکار عمومی باشند. به دلیل اینکه بازتاب اخبار و اطلاعات در روزنامه‌ها مفصل‌تر و ماندگارتر است آن‌ها می‌توانند نقش‌های گوناگونی را در تغییر نگرش مخاطبان و خوانندگان ایجاد کنند.

در این تحقیق به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری و تعیین جهت گیری های مطبوعات به بررسی روزنامه های کیهان، شرق و جام جم که هر کدام طرفدار یکی از جناح های داخلی هستند، پرداخته است که در ادامه بیان می شود.


نتایج این تحقیق نشان می دهد که روزنامه جام جم که وابسته به سازمان صدا و سیما،با تیراژ بالا و مواضع میانه است بنا بر رسالت خود همیشه سعی کرده حتی اگر در قالب عکس یک صفحه اول هم شده با اختصاص تیتر یک و یا تصویر صفحه رسالت فرهنگی – اجتماعی خود را حفظ کند در این راستا در طول این ده روزی که این تحقیق به بررسی آن پرداخته است نزدیک به 60 درصد مطالب صفحه اول خود را به موضوعات فرهنگی اجتماعی اختصاص داده. البته بیشتر از 40 درصد مطالب را به موضوعات سیاسی اختصاص داده است.البته این موضوع را نباید فراموش کرد که روزنامه جام جم به واسطه رویداد محور بودن تیتر های اصلی خود را به موضوعات روز اختصاص می دهد.

روزنامه کیهان به دلیل اینکه دارای مواضع اصول گرایانه و از منتقدین دولت یازدهم است در تیتر اول صفحه خود که 90 درصد به موضوعات سیاسی اختصاص دارد و در روزهای مورد بررسی مساوی با زمان برگزاری مذاکرات هسته ای بوده است سعی در سرکوب کردن مذاکرات و نادرست نشان دادن اقدامات دولت در این مورد دارد که برای توجیه کردن مخاطبان خود به صورت برنامه ریزی شده موضوعات سرمقاله، یادداشت، تحلیل های روزانه خود را با دیدمنفی به بررسی این امر اختصاص داده است و برای عمیق تر کردن موضوع و رسیدن به اهداف خود تیترهای منفی و زیرکانه ای می زند.

روزنامه شرق هم که یکی از اصلی ترین روزنامه های اصلاح طلبان بوده و جزو نسل دوم روزنامه های زنجیره ای قرار گرفته است. در تیتر اصلی خود و با توجه به سیایت و جهت گیری روزنامه بیشترین موضوعات سیاسی مورد توجه قرار گرفته است و با تغییر کادر های تیتر اول و تصویر اول به موضوعات روز نشان از رویداد محوری روزنامه دارد.


[ یکشنبه 94/3/31 ] [ 11:2 عصر ] [ افسانه سیفی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ من خوش آمدید.وبلاگ من یک وبلاگ اقتصاد خبری است که به علت زیاد بودن مطالب تعدادی از آنها را در آرشیو قرار داده ام، خواهشمندم که آنها را نیز مطالعه کنید و امیدوارم مطالبش استفاده مفیدی را برای شما داشته باشد. نام وبلاگ من چکاد است که چکاد به معنی قله است. من به دلیل علاقه ای که به خبرهای اقتصادی دارم سعی کردم در این وبلاگ بیشتر خبرها و مطالب در زمینه های اقتصادی را کار کنم. تا از این طریق بتوانم هم دوستانم را و هم افرادی که به وبلاگ من سر می زنند را با اخبار اقتصادی که در سطح استان اتفاق می افتد را آگاه کنم البته خبرها و مطالب من بیشتر مربوط به داخل استان کردستان می باشد که سعی کردم بیشتر خبرهایی رو که به روز است را کار کنم . خودم نسبت به گرفتن مصاحبه ها و خبرها در وبلاگم تلاش کردم و همه آنها را با گرفتن مصاحبه ها مسئولان استان کردستان سندیت بخشیدم. امیدواریم بتوانم با ایجاد این وبلاگ به اطلاع رسانی درست و به موقع در زمینه اخبار و مطالب اقتصادی اقدام کنم. لطفا اگر در زمینه وبلاگم مشکلی داشتم خوشحال می شوم که نظر استاد گرامی و هم دانشجویان محترم را بشنوم.
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 27247