سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چکاد
 
قالب وبلاگ

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های کردستان خبر داد:

دو بانده کردن جاده های کردستان نیازمند اعتبارات طرح های ملی است

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های کردستان دو بانده کردن جاده های کردستان را نیازمند اجرای طرح های ملی دانست و گفت: در سال جاری سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور 43 میلیارد ریال اعتبار را برای بخش حمل و نقل جاده ای دارند.

نعمت الله خواجه ای با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری 5 دوربین کنترلی و نظارتی در راه های کردستان نصب می شود، اظهار کرد:  در حال حاضر 19 دوربین نظارتی در سطح راه های کردستان وجود دارد.

 وی با اشاره به اینکه تعداد دوربین های نظارتی نصب شده در راه های استان فقط نظارتی هستند، افزود: برای نصب هر دوربین نظارتی و کنترلی در راه های استان به اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان نیاز است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های کردستان بر نصب این نوع دوربین ها در جاده های استان تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به اعتباری که برای نصب هر دوربین در راه ها نیاز است امیدواریم مسئولان به حمل و نقل و پایانه های استان در زمینه نصب آنها اعتبارات مناسب تخصیص دهند.

خواجه ای حضور اکیپ های پلیس راه، خط کشی و روکش جاده ها را از جمله عوامل تاثیرگذار در کاهش و افزایش میزان تصادفات دانست و بیان کرد: عوامل انسانی نیز از جمله دیگر عوامل تاثیرگذار در این راستا هستند.

وی حضور اکیپ های پلیس را در جاده های کردستان در راستای کاهش میزان تصادفات موثر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در سطح استان اقدامات و طرح های زیادی در راستای کاهش تصادفات و تلفات انجام شده که روکش و خط کشی جاده ها از این جمله برنامه ها است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های کردستان از کمبود اعتبارات و منابع مالی برای مجهز کردن جاده ها خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون کردستان با مشکلات کمبود اعتبار در زمینه دو بانده کردن و احداث بزرگراه ها مواجه است.

خواجه ای به وجود مشکلات در سطح جاده های استان اشاره کرد و تصریح کرد: باید سعی کنیم در استان با کمترین هزینه اقدامات خوبی را در راستای کاهش آمار تصادفات انجام دهیم.

وی بر مکانیزه کردن حضور پلیس در جاده های استان تاکید کرد و افزود: نصب دوربین های نظارتی و کنترلی از جمله اقدامات برای مکانیزه کردن اقدامات پلیس در سطح جاده های استان است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های کردستان از مسئولین و نمایندگان استان خواست تا نسبت به جذب اعتبارات برای کمک بیشتر به پلیس راه و کاهش آمار تصادفات در کردستان اقدام کنند و اضافه کرد: در حال حاضر نیروی انتظامی با خودروهایی که اغلب آنها مربوط به 10 تا 20 سال گذشته است مشغول به فعالیت است.

خواجه ای با اشاره به کسب رتبه پنجم کشوری کردستان در بحث کاهش تصادفات جاده ای بیان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی و اقدامات و طرح های مختلف بتوانیم همچون سال های گذشته رتبه کردستان در بحث کاهش تصادفات جاده ای به رتبه نخست برسانیم.

وی دو بانده کردن جاده های کردستان را نیازمند اجرای طرح های ملی دانست و گفت: در سال جاری سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور 43 میلیارد ریال اعتبار را برای بخش حمل و نقل جاده ای دارند.

 مدیر کل حمل و نقل و پایانه های کردستان آمار افراد فوتی در تصادفات جاده ای را در سال گذشته 336 نفر عنوان کرد و افزود: در ناوگان عمومی میزان فوتی های در اتوبوس 2 نفر کشته، در مینی بوس سه نفر کشته و در سواری یک نفر کشته در بحث تصادفات داشته ایم.

خواجه ای از آموزش 16 هزار نفر ساعت راننده کردستانی در سال جاری خبر داد و ادامه داد: در سال جاری رانندگان کردستان موفق به گذراندن 7 دوره آموزشی از طریق حمل و نقل و پایانه های استان شده اند.

وی با اشاره به اختصاص 12 درصد از ترددهای کردستان به بخش ناوگان عمومی بیان کرد: با فرهنگ سازی که در استان صورت گرفته و آموزش های کمک های اولیه اکثر رانندگان وسایط نقلیه عمومی به محض دیدن یک تصادف نسبت به کمک رسانی اقدام می کنند.

 مدیر کل حمل و نقل و پایانه های کردستان به وجود 280 دستگاه اتوبوس مجهز با یک تا دوسال سن اشاره کرد و گفت: بیشترین مشکل در ناوگان عمومی کردستان مربوط به مینی بوس است.

خواجه ای با بیان اینکه قصد داریم از محل اعتبارات طرح توسعه ملی ناوگان های مینی بوس را در سطح استان مجهز کنیم، تصریح کرد: در بحث ناوگان باری کردستان نسبت به کشوری در وضعیت بهتری قراردارد.

وی با اشاره به اینکه 15 درصد تصادفات کردستان مربوط به راکبین موتور سیلکلت است، ادامه داد: در راستای حفظ ایمنی راکبین موتور سوار تا کنون در سال جاری 2 هزار کلاه کاسکت در بین موتور سواران استان توزیع شده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های کردستان نصب شبرنگ بر روی موتور سیکلت ها و دادن کلاه کاسکت به موتورسواران را از جمله اقدامات در راستای کاهش تصادفات موتورسواران دانست و خاطرنشان کرد: تا پیاان سال جاری یک هزار و 200 کلاه کاسکت دیگر در بین راکبین موتور در کردستان توزیع می شود.


[ یکشنبه 94/3/31 ] [ 9:34 عصر ] [ افسانه سیفی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ من خوش آمدید.وبلاگ من یک وبلاگ اقتصاد خبری است که به علت زیاد بودن مطالب تعدادی از آنها را در آرشیو قرار داده ام، خواهشمندم که آنها را نیز مطالعه کنید و امیدوارم مطالبش استفاده مفیدی را برای شما داشته باشد. نام وبلاگ من چکاد است که چکاد به معنی قله است. من به دلیل علاقه ای که به خبرهای اقتصادی دارم سعی کردم در این وبلاگ بیشتر خبرها و مطالب در زمینه های اقتصادی را کار کنم. تا از این طریق بتوانم هم دوستانم را و هم افرادی که به وبلاگ من سر می زنند را با اخبار اقتصادی که در سطح استان اتفاق می افتد را آگاه کنم البته خبرها و مطالب من بیشتر مربوط به داخل استان کردستان می باشد که سعی کردم بیشتر خبرهایی رو که به روز است را کار کنم . خودم نسبت به گرفتن مصاحبه ها و خبرها در وبلاگم تلاش کردم و همه آنها را با گرفتن مصاحبه ها مسئولان استان کردستان سندیت بخشیدم. امیدواریم بتوانم با ایجاد این وبلاگ به اطلاع رسانی درست و به موقع در زمینه اخبار و مطالب اقتصادی اقدام کنم. لطفا اگر در زمینه وبلاگم مشکلی داشتم خوشحال می شوم که نظر استاد گرامی و هم دانشجویان محترم را بشنوم.
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 20
کل بازدیدها: 27304