سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چکاد
 
قالب وبلاگ

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور:

استفاده از جنگل ها و مراتع متناسب با توسعه جنگل ها ساماندهی شود

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور با اشاره به استفاده بیش از اندازه از جنگل ها و مراتع در برخی از نقاط کشور گفت: باید استفاده از جنگل ها و مراتع متناسب با توسعه جنگل ها ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگارما، خداکرم جلالی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه های احیایی منابع طبیعی استان با اشاره به اینکه یک میلیون و 130 هزار هکتار از جنگل های زاگرس دچار آسیب دیدگی شده اند، اظهار کرد: از این میزان اراضی منابع طبیعی 10 تا 15 درصد از درختان آن خشک شده اند.


وی ظغیان و آفت‌زدگی را از جمله دلالیل از بین رفتن درختان جنگل‌های زاگرس عنوان کرد و افزود: با عنایت خدا و نزولات آسمانی در سال 93 با ادامه این خشک شدگی های درختان در جنگل های زاگرس مواجه نشدیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور با اشاره به اجرای طرح های مختلف برای مقابله با این آسیب دیدگی های در سطح استان بیان کرد: احیای این جنگل ها در اجرای طرح هایی در برنامه 5 ساله در دستور کار داریم.

جلالی با اشاره به اجرایی شدن این برنامه های در سه مرحله برای احیای جنگل های زاگرس اضافه کرد: عملیات فوریتی و بهداشتی و پرورشی درختان آسیب دیده، احیا درختان آسیب دیده با نهال کاری و آبخیزداری، اصلاح نظام های بهره برداری از جنگل ها از جمله این برنامه ها هستند.

وی با اشاره به استفاده بیش از اندازه از جنگل ها و مراتع در برخی از نقاط کشور تصریح کرد: باید استفاده از جنگل ها و مراتع متناسب با توسعه جنگل ها ساماندهی شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور استفاده از گونه های دو منظوره در پروژه های توسعه جنگل ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و ادامه داد: در راستای پروژه های توسعه جنگل در استان ها بایدذ از مشارکت مردم استفاده شود.

جلالی بر ضرورت حفظ منابع طبیعی از جمله جنگل ها و مراتع تاکید کرد و گفت: حفظ منابع طبیعی می تواند توسعه پایدار را در آینده برای کشورمان به همراه داشته باشد.

وی بر مشارکت مردم و جوامع محلی و بهره برداران در امر احیا و حفاظت از منابع طبیعی تاکید و خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با اجرای کردن طرح های مختلف و مشارکت مردم در راستای حفاظت از منابع طبیعی گام های موثری را در سطح کشور برداریم.

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور امروز از پروژه توسعه جنگل سد وحدت، غنی سازی جنگل با نهال برقرو در سنندج و غنی سازی جنگل با نهال اجمد آباد بازدید کرد.


[ یکشنبه 94/3/31 ] [ 8:17 عصر ] [ افسانه سیفی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ من خوش آمدید.وبلاگ من یک وبلاگ اقتصاد خبری است که به علت زیاد بودن مطالب تعدادی از آنها را در آرشیو قرار داده ام، خواهشمندم که آنها را نیز مطالعه کنید و امیدوارم مطالبش استفاده مفیدی را برای شما داشته باشد. نام وبلاگ من چکاد است که چکاد به معنی قله است. من به دلیل علاقه ای که به خبرهای اقتصادی دارم سعی کردم در این وبلاگ بیشتر خبرها و مطالب در زمینه های اقتصادی را کار کنم. تا از این طریق بتوانم هم دوستانم را و هم افرادی که به وبلاگ من سر می زنند را با اخبار اقتصادی که در سطح استان اتفاق می افتد را آگاه کنم البته خبرها و مطالب من بیشتر مربوط به داخل استان کردستان می باشد که سعی کردم بیشتر خبرهایی رو که به روز است را کار کنم . خودم نسبت به گرفتن مصاحبه ها و خبرها در وبلاگم تلاش کردم و همه آنها را با گرفتن مصاحبه ها مسئولان استان کردستان سندیت بخشیدم. امیدواریم بتوانم با ایجاد این وبلاگ به اطلاع رسانی درست و به موقع در زمینه اخبار و مطالب اقتصادی اقدام کنم. لطفا اگر در زمینه وبلاگم مشکلی داشتم خوشحال می شوم که نظر استاد گرامی و هم دانشجویان محترم را بشنوم.
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 27284