سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چکاد
 
قالب وبلاگ

در گفتگو بامدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی کردستان عنوان شد:

98 هزار کشاورز کردستانی غرامت خشکسالی دریافت کردند

مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی کردستان با اشاره به صدور 110 هزار فقره بیمه نامه در سال زراعی 93-92 گفت: در سال زراعی گذشته به 98 هزار کشاورز کردستانی غرامت خشکسالی پرداخت شده است.

شریفی نسب در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته 98 میلیارد ریال حق بیمه سهم کشاورز از کشاورزان کردستانی دریافت کرده ایم، اظهار کرد: این رقم در حالی است که غرامت پرداخت شده معادل 377.5 میلیارد ریال بوده است.


وی با بیان اینکه این میزان رقم غرامت پرداخت شده به کشاورزان 3.8 برابر حق بیمه دریافت شده از کشاورزان کردستانی بوده است، افزود: در حال حاضر در سطح استان 10 شرکت در بخش خدمات بیمه ای محصولات کشاورزی داریم.

مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی کردستان با اشاره به فعالیت 400 نفر در این شرکت ها در کردستان تصریح کرد: صندوق بیمه کشاورزی از سال 63 با هدف حمایت از کشاورزان و بخش کشاورزی راه اندازی شد.

وی با اعلام اینکه خسارت ها عمومی باشد و در اثر باریدن تگرگ و یا سرمای زود رس و حشکسالی  محصولات کشاورزی از بین برود، بیان کرد: شرکت های موجود  در سطح استان در زمینه بیمه محصولات کشاورزی به صورت خصوصی فعالیت می کنند.

مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی کردستان با بیان اینکه بیمه زمین های کشاورزی به صورت سالانه از کشاورزان گرفته می شود، اضافه کرد: در صورتی که کشاورز نسبت به بیمه کردن زمین کشاورزی خود اقدام نکند در صورت وارد شدن خسارت هیچ گونه جبران خسارتی انجام نمی گیرد.

شریفی نسب با اشاره به صدور 110 هزار فقره بیمه نامه در سال زراعی 93-92 گفت: در سال زراعی گذشته به 98 هزار کشاورز کردستانی غرامت پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت پرداخت شده در سال زراعی 93-92 مربوط به بخش زراعت با پرداخت 175 میلیارد ریال بوده است، افزود: همچنین در این مدت 130 میلیارد ریال در بخش باغات، 72.5 میلیارد ریال در بخش دام، طیور و آبزیان غرامت به کشاورزان کردستانی پرداخت شده است.

مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی کردستان به عدم تغییر تعرفه بیمه محصولات کشاورزی در طول یک سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: عدم تغییر تعرفه بیمه کشاورزی در نتیجه یک حالت بی میلی را در بین کشاورزان به وجود آورده و این باعث ناکارآمد بودن نحوه پرداخت و غرامت در طول سه سال گذشته شده است.

شریفی نسب با بیان اینکه هیات مدیره صندوق بیمه تصمیم به تجدید نظر در مورد تعرفه حق بیمه در سال زراعی 94-93 گرفته اند، تصریح کرد: این تغییر تعرفه ها در حالی است که که حداکثر تعهد بیمه گر حدودا تا 200 درصد افزایش و رشد داشته و در عوض حق بیمه سهم کشاورز 25 درصد افزایش یافته است.

وی به تحت پوشش قرار دادن 34 محصول کشاورزی از خدمات بیمه ای محصولات کشاورزی خبر داد و  بیان کرد: از این تعداد محصول 11 مورد مربوط به بخش زراعت ، 12 مورد به بخش باغات و 11 مورد مربوط به بخش دام، طیور و آبزیان است.

مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی کردستان صریح کرد: تا 18 آبان ماه جاری 11 هزار و 414 نفر بیمه گذار در 12 هزار و 162 فقره قرار داد اقدام به بیمه کردن 125 هزار و 700 هکتار اراضی کشاورزی گندم دیم کرده است.

شریفی نسب با بیان اینکه از تعداد کارگذاران و عوامل بیمه گر در شرکت های بیمه ای محصولات کشاورزی 55 نفر در ادارات و ارگان های دیگر استخدام شده اند، گفت: در آینده نزدیک ضمن اطلاع رسانی از طریق رسانه ها اقدام به جذب این تعدا افراد در شرکت های بیمه ای می کنیم.

وی اضافه کرد: در سال زراعی 93-92 در بخش دام و طیور 86 هزار و 153 راس دام سبک، 5 هزار و 278 راس دام سنگین و 29 میلیون و 550 هزار قطعه جوجه یک روزه در استان کردستان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته اند.

مدیر گروه خدمات بیمه ای محصولات کشاورزی کردستان با اعلام اینکه همچینین سه واحد تولید مرغ مادر با ظرفیت 6 میلیون و 131 هزار قطعه در استان در این مدت تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفتند.

شریفی نسب در پایان با اشاره به اینکه گندم و جو در استان کردستان جز مهم ترین و محصولات استراتژیک در استان به شمار می آیند، خاطرنشان کرد: از 518 هزار هکتار گندم دیم در استان 261 هزار هکتار تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.


[ یکشنبه 94/3/31 ] [ 8:21 عصر ] [ افسانه سیفی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ من خوش آمدید.وبلاگ من یک وبلاگ اقتصاد خبری است که به علت زیاد بودن مطالب تعدادی از آنها را در آرشیو قرار داده ام، خواهشمندم که آنها را نیز مطالعه کنید و امیدوارم مطالبش استفاده مفیدی را برای شما داشته باشد. نام وبلاگ من چکاد است که چکاد به معنی قله است. من به دلیل علاقه ای که به خبرهای اقتصادی دارم سعی کردم در این وبلاگ بیشتر خبرها و مطالب در زمینه های اقتصادی را کار کنم. تا از این طریق بتوانم هم دوستانم را و هم افرادی که به وبلاگ من سر می زنند را با اخبار اقتصادی که در سطح استان اتفاق می افتد را آگاه کنم البته خبرها و مطالب من بیشتر مربوط به داخل استان کردستان می باشد که سعی کردم بیشتر خبرهایی رو که به روز است را کار کنم . خودم نسبت به گرفتن مصاحبه ها و خبرها در وبلاگم تلاش کردم و همه آنها را با گرفتن مصاحبه ها مسئولان استان کردستان سندیت بخشیدم. امیدواریم بتوانم با ایجاد این وبلاگ به اطلاع رسانی درست و به موقع در زمینه اخبار و مطالب اقتصادی اقدام کنم. لطفا اگر در زمینه وبلاگم مشکلی داشتم خوشحال می شوم که نظر استاد گرامی و هم دانشجویان محترم را بشنوم.
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 27289