سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چکاد
 
قالب وبلاگ

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام:

سیاست های اقتصاد مقاومتی باید در کشور به فرهنگ تبدیل شود

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی باید این سیاست ها به فرهنگ تبدیل شوند.

 محمد ابراهیم مداحی اظهار کرد: علم با سه هدف تبیین، پیش بینی و کنترل پدیده ها به کار گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه به کار بردن دانایی و توانایی در امر جهان داری، جهان آرایی و جهان دانی می تواند باعث افزایش قدرت شود، افزود: برای ادامه پیشرفت و کارآمدی و مقابله با دشمنان و مقابله با تحریم ها باید اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کرد.

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام همگرایی، چشم انداز و آینده نگری را از جمله مولفه های تاثیرگذار بر داشتن قدرت دانست و بیان کرد: در علم کلام قدرت از اوصاف خداوند و مطلق و نا محدود است.

مداحی مدیر آینده نگر می تواند زمینه را برای توسعه و پیشرفت در کشور ایجاد کند،  تصریح کرد: قدرت منشا پدید آمدن آثاری است که در هر زمینه توقع آن را داریم و مورد انتظار ماست .

وی مولفه های راهبردی، بالقوه و ثابت را از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قدرت عنوان کرد و ادامه داد: باید از این مولفه ها در راستای توسعه و پیشرفت در کشورمان استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام رتبه ایران به لحاظ قدرت ملی با شاخص نظامی، سیاسی و امنیتی را در منطقه قدرت برتر و در جهان جز 10 کشور برتر خواند و اضافه کرد: علم و فناوروری، اقتصادی، اجتماعی، سرزمینی، فرهنگی، سیاسی-حکومتی، فرا مرزی، فضایی و نظامی از جمله شاخص های قدرت در جهان هستند.

مداحی به رتبه پنجم جهانی کشورمان در زمینه معادن و ثروت های خدادادی اشاره کرد و ادامه داد: باید برای کرابردی کردن استفاده از علم در برنامه ها از تجاری سازی کردن علم استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کشورمان رتبه 44 را در شاخص علم و فناوری، در شاخص اجتماعی رتبه 35، در شاخص اقتصادی رتبه 37، در شاخص سرزمینی رتبه 10، در شاخص فرهنگی رتبه 26، در شاخص سیاسی- حکومتی رتبه 45، در شاخص فرامرزی رتبه 63  و در شاخص فضایی رتبه 26 و در شاخص نظامی رتبه 13 را در جهان دارد.

 رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام به رتبه 20 ایران به لحاظ شاخص قدرت ملی در آسیا اشاره کرد و گفت: چشم انداز شرط بقای ایرانیان است و باید در زمینه عملیاتی کردن برنامه های چشم انداز اقدامات اساسی در کشور صورت بگیرد.

مداحی فرایند تکاملی انقلاب اسلامی را دولت سازی، جامعه سازی و آینده سازی دانست و اضافه کرد: چشم انداز نسبت به وضع موجود چالش اساسی دارد و عزم ملی را در جهت تحقق آن به کار می گیرد.

وی چشم انداز را اکسیری برای همگرایی عنوان کرد و افزود: چشم انداز کشور را در رسیدن به آینده ای بهتر یاری می دهد و باعث می شود که کشورمان به قدرت برسد.

 رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام چشم انداز را یک سیاست کلی و حدفاصل بین قانون اساسی و قوانین جاری اعلام کرد و ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر کشورمان با وجود بساری از مسائل و مشکلات در منطقه آرامش خاصی برقرار است.

مداحی عدل را نگهبان و سپری برای حکومت ها عنوان و بیان کرد: هم اکنون کشورمان به لحاظ وسعت رتبه 17 و به لحاظ نفت و گاز روی هم رفته رتبه اول را در جهان به خود اختصاص داده است.

وی  رشد 8 درصدی اقتصاد در کشورمان را یکی از برنامه های اولویت دار اعلام کرد و افزود: باید برای رسیدن به این رشد 8 درصدی تمامی استان ها در کشور سهم خود را به لحاظ اقتصادی مشخص کنند.

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید در بحث اقتصاد مقاومتی در آمد سرانه را در کشور به 27 هزار دلار برسانیم، بیان کرد: در حال حضار در آمد سرانه در کشورمان 12 هزار دلار است که برای رسیدن به این آمار باید تلاش جدی صورت بگیرد.

مداحی با اشاره به اقتصاد مقاومتی و کار برد مدیریت جهادی در همین راستا اضافه کرد: می توانیم با به کار بردن مدیریت جهادی در راه رسیدن کشورمان به اقتصاد مقاومتی و چشم انداز کشور اقدامات خوبی را انجام دهیم.

وی نرخ بیکاری 4 درصدی، نرخ تورم 3 تا 5 درصدی را از جمله عوامل تاثیر گذار برای رسیدن کشورمان به توسعه بیان کرد و گفت: بر اساس چشم اندازی که برای کشورمان تهیه شد باید کشورمان را به کشور برتر در منطقه تبدیل کنیم.

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: باید با مدیریت جهادی ایران را به عنوان کشوری توسعه یافته  و قدرتمند در منطقه تبدیل کنیم

 


[ یکشنبه 94/3/31 ] [ 8:30 عصر ] [ افسانه سیفی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ من خوش آمدید.وبلاگ من یک وبلاگ اقتصاد خبری است که به علت زیاد بودن مطالب تعدادی از آنها را در آرشیو قرار داده ام، خواهشمندم که آنها را نیز مطالعه کنید و امیدوارم مطالبش استفاده مفیدی را برای شما داشته باشد. نام وبلاگ من چکاد است که چکاد به معنی قله است. من به دلیل علاقه ای که به خبرهای اقتصادی دارم سعی کردم در این وبلاگ بیشتر خبرها و مطالب در زمینه های اقتصادی را کار کنم. تا از این طریق بتوانم هم دوستانم را و هم افرادی که به وبلاگ من سر می زنند را با اخبار اقتصادی که در سطح استان اتفاق می افتد را آگاه کنم البته خبرها و مطالب من بیشتر مربوط به داخل استان کردستان می باشد که سعی کردم بیشتر خبرهایی رو که به روز است را کار کنم . خودم نسبت به گرفتن مصاحبه ها و خبرها در وبلاگم تلاش کردم و همه آنها را با گرفتن مصاحبه ها مسئولان استان کردستان سندیت بخشیدم. امیدواریم بتوانم با ایجاد این وبلاگ به اطلاع رسانی درست و به موقع در زمینه اخبار و مطالب اقتصادی اقدام کنم. لطفا اگر در زمینه وبلاگم مشکلی داشتم خوشحال می شوم که نظر استاد گرامی و هم دانشجویان محترم را بشنوم.
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 27290