سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چکاد
 
قالب وبلاگ

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان:

کاهش 30 درصدی بارندگی‌های در کردستان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان به وجود 6 تا 7 درصد روان های آب های کشور در کردستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کردستان با مشکل کاهش 30 درصدی بارندگی های روبه رو است.

 

 اقبال شاه نظری پیش از ظهر امروز  اظهار کرد: خوشبختانه امروز شاهد این هستیم که حساسیت در مورد کمبود آب به همه مردم منتقل شده است.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب در استان بیان کرد: در حال حاضر با کمبود آب های زیر زمینی در سطح استان و مشکلات آبی نگرانی هایی در مورد تامین آب شرب مردم در برنامه ریزی های آتی وارد است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان با بیان اینکه بسیاری از مردم در مورد انتقال آب کردستان از طریق سدها به استان های دیگر نگران هستند، افزود: این امر واقعیت ندارد و تا زمانی که در استان آب مورد نیاز تامین نشود به استان های دیگر منتقل نمی شود.


شاه نظری بیان کرد: از محل صندوق توسعه ملی بیش از 40 میلیارد تومان به توسعه منابع آبی کردستان اختصاص پیدا کرده است.

به وجود 6 تا 7 درصد روان های آب های کشور در کردستان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر کردستان با مشکل کاهش 30 درصدی بارندگی های روبه رو است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای مصرف بهینه از آب در کردستان برای حل مشکلات کم آبی تصریح کرد: هم اکنون با کاهش 50 درصدی روان آب ها در کردستان مواجه هستیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان با تاکید بر اینکه امیدواریم از روان آب های موجود در استان حداقل استفاده را به کار بگیریم، یادآور شد: برای اتمام کار سد چراغ ویس اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان در نظر گرفت شد.

شاه نظری از دریافت 50 درصد از این اعتبارات برای احداث سد چراغ ویس خبر داد و افزود: همچنین از محل صندوق توسعه ملی بیش از 40 میلیارد تومان برای توسعه منابع آبی کردستان تخصیص پیدا کرده است.

وی از اختصاص اعتبارات مناسب برای سدهای آزاد و ژاوه به صورت جداگانه خبر داد و اضافه کرد: هیچ آبی از سدها موجود در استان به هیچ استانی انتقال داده نمی شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان با اشاره به اینکه ما نسبت به احداث سد در استان نگاه ملی داریم، بیان کرد: ما باید نسبت به تامین آب استان های دیگر نیز احساس مسئولیت کنیم.

شاه نظری با اشاره به کاهش آب در سدهای کردستان تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین تغییرات کاهش آب مربوط به سد قشلاق سنندج بوده است.

وی به استفاده بیش از حد از آب های زیر زمینی توسط کشاورزان گفت: امیدواریم کشاورزان با رعایت نکات بهینه در مصرف آب، بتوانند اقدامات خوبی را در راستای حفظ منابع آب زیر زمینی انجام دهند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان در پایان با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم قدم های خوبی را برای مدیریت بحران آب در استان به کار بگیریم، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آینده مشکل آب را نداشته و با یک مدیریت صحیح کشاورزی پایدار را در سطح استان داشته باشیم.


[ یکشنبه 94/3/31 ] [ 8:38 عصر ] [ افسانه سیفی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ من خوش آمدید.وبلاگ من یک وبلاگ اقتصاد خبری است که به علت زیاد بودن مطالب تعدادی از آنها را در آرشیو قرار داده ام، خواهشمندم که آنها را نیز مطالعه کنید و امیدوارم مطالبش استفاده مفیدی را برای شما داشته باشد. نام وبلاگ من چکاد است که چکاد به معنی قله است. من به دلیل علاقه ای که به خبرهای اقتصادی دارم سعی کردم در این وبلاگ بیشتر خبرها و مطالب در زمینه های اقتصادی را کار کنم. تا از این طریق بتوانم هم دوستانم را و هم افرادی که به وبلاگ من سر می زنند را با اخبار اقتصادی که در سطح استان اتفاق می افتد را آگاه کنم البته خبرها و مطالب من بیشتر مربوط به داخل استان کردستان می باشد که سعی کردم بیشتر خبرهایی رو که به روز است را کار کنم . خودم نسبت به گرفتن مصاحبه ها و خبرها در وبلاگم تلاش کردم و همه آنها را با گرفتن مصاحبه ها مسئولان استان کردستان سندیت بخشیدم. امیدواریم بتوانم با ایجاد این وبلاگ به اطلاع رسانی درست و به موقع در زمینه اخبار و مطالب اقتصادی اقدام کنم. لطفا اگر در زمینه وبلاگم مشکلی داشتم خوشحال می شوم که نظر استاد گرامی و هم دانشجویان محترم را بشنوم.
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 20
کل بازدیدها: 27295