سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چکاد
 
قالب وبلاگ

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان:

کاهش 30 درصدی بارندگی‌های در کردستان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان به وجود 6 تا 7 درصد روان های آب های کشور در کردستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کردستان با مشکل کاهش 30 درصدی بارندگی های روبه رو است.

 

 اقبال شاه نظری پیش از ظهر امروز  اظهار کرد: خوشبختانه امروز شاهد این هستیم که حساسیت در مورد کمبود آب به همه مردم منتقل شده است.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب در استان بیان کرد: در حال حاضر با کمبود آب های زیر زمینی در سطح استان و مشکلات آبی نگرانی هایی در مورد تامین آب شرب مردم در برنامه ریزی های آتی وارد است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان با بیان اینکه بسیاری از مردم در مورد انتقال آب کردستان از طریق سدها به استان های دیگر نگران هستند، افزود: این امر واقعیت ندارد و تا زمانی که در استان آب مورد نیاز تامین نشود به استان های دیگر منتقل نمی شود.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 94/3/31 ] [ 8:38 عصر ] [ افسانه سیفی ] [ نظر ]

مدیر ساختمان و مسکن اداره کل راه و شهرسازی کردستان:

اتمام واحدهای مسکن مهر کردستان نیازمند تامین اعتباراست

مدیر ساختمان و مسکن اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: در حال حاضراتمام واحدهای مسکن مهر در استان با دو مشکل اساسی کمبود اعتبارات و ومشکلات زیر بنایی روبه رو است.

خسرو ویسی اظهار کرد: با وجود گذاشتن جلسات مختلف و هدف گذاری برای اتمام کار پروژه های مسکن مهر در استان متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری اقدامات اجرایی نمی شود.

وی به مشکل عدم گرفتن مجوز در فاز 4 بهاران اشاره کرد و افزود: پروژه مسکن مهر فاز 4 بهاران به دلیل روی کار آمدن دولت جدید و رویکرد جدید در زمینه تامین مسکن تسهیلات مسکن مهر قطع شد که این پروژه با مشکل عدم اخذ تسهیلات روبه رو شد.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 94/3/31 ] [ 8:34 عصر ] [ افسانه سیفی ] [ نظر ]

رئیس نظام صنفی کردستان خبر داد:

عضویت 12 هزار کردستانی در نظام صنفی کشاورزی

رئیس نظام صنفی کردستان گفت: در حال حاضر 12 هزار کشاورز کردستانی در نظام صنفی کشاورزی عضو هستند.

عبدالله فرجی اظهار کرد: نظام صنفی کشاورزان نظامی دارای تشکیلاتی قانونمند است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی یک بخش مهم در اقتصاد هر کشوری به حساب می آید، افزود: اقدامات خوبی توسط نظام صنفی کشاورزی کردستان برای جلب تعدادبیشتر کشاورزان انجام شده است.

 رئیس نظام صنفی کشاورزی کردستان با اشاره به گرفتن پروانه 230 شغل مندرج در آئین نامه نظام صنفی تصریح کرد: نظام صنفی کشاورزی  کاملا غیر دولتی و غیر انتفاعی و به دور از هر گونه جریانات سیاسی است.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 94/3/31 ] [ 8:32 عصر ] [ افسانه سیفی ] [ نظر ]

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام:

سیاست های اقتصاد مقاومتی باید در کشور به فرهنگ تبدیل شود

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی باید این سیاست ها به فرهنگ تبدیل شوند.

 محمد ابراهیم مداحی اظهار کرد: علم با سه هدف تبیین، پیش بینی و کنترل پدیده ها به کار گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه به کار بردن دانایی و توانایی در امر جهان داری، جهان آرایی و جهان دانی می تواند باعث افزایش قدرت شود، افزود: برای ادامه پیشرفت و کارآمدی و مقابله با دشمنان و مقابله با تحریم ها باید اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کرد.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 94/3/31 ] [ 8:30 عصر ] [ افسانه سیفی ] [ نظر ]

در گفتگو بامدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی کردستان عنوان شد:

بیمه محصولات کشاورزی کلیدی‌ترین ساز و کارحمایتی در کاهش ناپایداری‌هاست

بیمه محصولات کشاورزی یکی از کلیدی ترین ساز و کارهای حمایتی در کاهش ناپایداری های ناشی از وقوع پدیده ها و حوادث غیرمترقبه شناخته شده و در این راستا ارتقا سطح خدمات بیمه ای و جلب رضایت کشاورزان یکی از اساسی ترین اقدامات برای رسیدن به اهداف تشکیل صندوق بیمه محصولات کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار ما، تداوم روند رو به افزایش تولیدات کشاورزی در کشور نیازمند حفظ سرمایه گذاری های انجام شده در این بخش است، که باید بتوان در راستای حفظ این تولیدات در کشور و کمک کردن به اقتصاد کشور گام های اساسی را برداشت. در راستای حمایت از بخش کشاورزی و تولیدکنندگان این بخش که در اثر حوادث غیر قابل پیش بینی تولیداتشان دچار آسیب می شود شورای انقلاب اسلامی در هشتم بهمن ماه سال 57 تشکیل صندوق کمک به خسارت دیدگان کشاورزی را تصویب کرد.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 94/3/31 ] [ 8:23 عصر ] [ افسانه سیفی ] [ نظر ]

در گفتگو بامدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی کردستان عنوان شد:

98 هزار کشاورز کردستانی غرامت خشکسالی دریافت کردند

مدیر گروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی کردستان با اشاره به صدور 110 هزار فقره بیمه نامه در سال زراعی 93-92 گفت: در سال زراعی گذشته به 98 هزار کشاورز کردستانی غرامت خشکسالی پرداخت شده است.

شریفی نسب در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته 98 میلیارد ریال حق بیمه سهم کشاورز از کشاورزان کردستانی دریافت کرده ایم، اظهار کرد: این رقم در حالی است که غرامت پرداخت شده معادل 377.5 میلیارد ریال بوده است.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 94/3/31 ] [ 8:21 عصر ] [ افسانه سیفی ] [ نظر ]

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور:

استفاده از جنگل ها و مراتع متناسب با توسعه جنگل ها ساماندهی شود

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور با اشاره به استفاده بیش از اندازه از جنگل ها و مراتع در برخی از نقاط کشور گفت: باید استفاده از جنگل ها و مراتع متناسب با توسعه جنگل ها ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگارما، خداکرم جلالی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه های احیایی منابع طبیعی استان با اشاره به اینکه یک میلیون و 130 هزار هکتار از جنگل های زاگرس دچار آسیب دیدگی شده اند، اظهار کرد: از این میزان اراضی منابع طبیعی 10 تا 15 درصد از درختان آن خشک شده اند.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 94/3/31 ] [ 8:17 عصر ] [ افسانه سیفی ] [ نظر ]

شهر را از زشتی های پاک کنیم

سنندج یکی از زیباترین شهرهای کردستان است و گردشگران زیادی از شهر سنندج دیدن می کنند به خصوص که در تعطیلات نوروز ورود مسافران نوروزی هم اضافه می شود ولی معضلی که زیبایی شهر را زیر سوال برده حضور متکدیان در پیاده رو ها و خیابان های اصلی شهر است که باید با آن برخورد جدی شود ولی تا به حال برای جمع اوری و اسکان متکدیان سطح شهر اقدامی صورت نگرفته است.

چند روز پیش با چند نفر از دوستانم به خانه می رفتیم دو دختر کولی که گدایی می کردند به طرف ما آمدند یکی از آنها جلوی من را گرفت و یکی دیگر از پشت دوستم را گرفت و دوستم داشت از ترس زهر ترک می شد می گفت تو رو خدا من رو از دست این خلاص کنید با کلی خواهش و تهدید و پول توانستیم دوستم را از دستش بیرون بکشیم بیچاره سه چهار روز بعد از این حادثه مریض شد و این باعث بیشتر به حضور متکدیان در خیابان توجه کنم

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 94/3/31 ] [ 8:14 عصر ] [ افسانه سیفی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ من خوش آمدید.وبلاگ من یک وبلاگ اقتصاد خبری است که به علت زیاد بودن مطالب تعدادی از آنها را در آرشیو قرار داده ام، خواهشمندم که آنها را نیز مطالعه کنید و امیدوارم مطالبش استفاده مفیدی را برای شما داشته باشد. نام وبلاگ من چکاد است که چکاد به معنی قله است. من به دلیل علاقه ای که به خبرهای اقتصادی دارم سعی کردم در این وبلاگ بیشتر خبرها و مطالب در زمینه های اقتصادی را کار کنم. تا از این طریق بتوانم هم دوستانم را و هم افرادی که به وبلاگ من سر می زنند را با اخبار اقتصادی که در سطح استان اتفاق می افتد را آگاه کنم البته خبرها و مطالب من بیشتر مربوط به داخل استان کردستان می باشد که سعی کردم بیشتر خبرهایی رو که به روز است را کار کنم . خودم نسبت به گرفتن مصاحبه ها و خبرها در وبلاگم تلاش کردم و همه آنها را با گرفتن مصاحبه ها مسئولان استان کردستان سندیت بخشیدم. امیدواریم بتوانم با ایجاد این وبلاگ به اطلاع رسانی درست و به موقع در زمینه اخبار و مطالب اقتصادی اقدام کنم. لطفا اگر در زمینه وبلاگم مشکلی داشتم خوشحال می شوم که نظر استاد گرامی و هم دانشجویان محترم را بشنوم.
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 27237